Tjek prisen før du køber!

Der er mange danskere som glemmer at tjekke prisen på deres mobilabonnement, hvorfor de ofte ender op med et abonnement, som ikke er det mest økonomiske for dem. Måske sidder du og tænker, at selvfølgelig tjekker du da prisen. Alt andet ville da være, som at gå ned i supermarkedet og købe den første og bedste rødvin du så uden at skelne til prisen på de øvrige drikkevarer ved siden af.

Men dette er faktisk tilfældet for mange forbrugere viser det sig! Det viser sig nemlig af de nyeste tal, at hele 47 % af de danske forbrugere ikke har tjekket priserne hos øvrige teleselskaber, før de har bestilt mobilabonnement. Dette er et overraskende højt tal, eftersom der er sat intensivt fokus på prissammenligningssider og vigtigheden af at skulle sammenligne fra forbrugerorganisationers side.

 

Er det så nemt at sammenligne?

Mange bliver overrasket over, hvor nemt det faktisk er at sammenligne teleselskabernes priser. Der findes flere services på nettet, hvor du på baggrund af dit unikke mobilforbrug kan se den bedste pris og det billigste mobilabonnement.

Har du lyst til selv at lave din egen prisundersøgelse, kan du også hurtigt gøre dette. Dette kan dog kræve lidt mere tid. Men prøv at åben flere teleselskabers hjemmesider og gå ind på hvert af disses mest ideelle abonnement for dig. Så har du f.eks. fundet fem abonnementer hos forskellige udbydere, som du kan sammenligne nemt og hurtigt på baggrund af indhold og ikke mindst pris.

Når du har fundet det rigtige mobilabonnement, kan du derefter nemt og hurtigt bestille online via selskabets hjemmeside.

At det er vigtigt at sammenligne priser hos flere selskaber indikeres blot ved antallet af selskaber, hvoraf du kan se nogle på denne blog. Når der er så mange selskaber er det derfor direkte uøkonomisk ikke at sammenligne priserne.

 

Ret til at fortryde et køb

Har du netop købt et mobilabonnement uden at have sammenlignet priserne hos konkurrenterne, sidder du måske med en dårlig smag i munden lige nu. Men dette er der dog muligvis råd for.

Som udgangspunkt har man som forbruger ikke ret til at fortryde købet af et abonnement, f.eks. et mobilabonnement, mens du dog ved indgåelse af aftalen over nettet kan have op til 14 dages fortrydelsesret (kilde: Forbrug.dk).

Det kan med tanke på dette altid være en fordel som forbruger at bestille abonnementer over nettet, da du så stiller dig selv bedst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *